MENINGGI JANGAN SAMPAI MEMBUANG BUDI, MERENDAH JANGAN SAMPAI TERGADAI MARUAH

Thursday, February 17, 2011

Destinasi Pelancongan Impianku

hye semua..
http://www.emocutez.com
ak nk tnya kat k0rang sume..
dimanakah destinasi pelanc0ngan impian k0rang..??
mesti ramai pilih europe kan..*ak berana kerat jari rambut spe ckp tak*
ak ad byk destinasi perlancongan impian..
let's begin..

first destinati0n yg aku sgt2 nak pegi ialah Istanbul Turki..
ISTANBUL atau dahulunya lebih dikenali sebagai Kota Constantinople atau Byzantium merupakan sebuah kota metropolitan yang kaya dengan pelbagai kesan sejarah..


Gambar di atas nie ialah Masjid Biru..
Mengikut sejarah, masjid ini dibina di antara tahun 1609 hingga 1616, semasa pemerintahan Sultan Ahmet 1. Namanya diambil bersempena warna mozek Iznik kebiru-biruan yang dipasang di atas dinding dan siling masjid.
W0w..cantikkan..


Second destinati0n yg ak nk pi sgt ialah Switzerland
nape yer aku nk pi..
untuk pengetahuan k0rang Switzerland telah dinobatkan sebagai  bandaraya yang kualiti hidupnya terbaik di dunia..mana taknya..kebersihan di negara ini amat dititi beratkan..
sangat la jauh kalau dibandingkan ngn Malaysia yg kucintai ini..



hu~
mesti nyamankan udara kat sana..


Next, ak sgt la teringin nk pi Greece..
Kenapa Greece??
coz masa kat sek0lah dlu ak belajar sejarah tentang kehebatan tamadun Yunani..
di sinilah bermulanya pemerintaan kerajaan berc0rak dem0krasi berpelembagaan..
untuk pengetahuan semua, orang Greek pernah berada di bawah kekuasaan kerajaan Uthmaniyyah selama lebih kurang 400 tahun..



kesan peninggalan Tamadun Yunani..



mesti k0rang ckp..
ceh bdak ni nk melanc0ng kat oversea..
melancong ar dlm negara..
untuk pengetahuan semua..
hampir semua negeri dalam Malaysia nie ak dh pegi ta..
kecuali Sarawak..
so, cuti sem nie ak dh plan ngn kwn2 nk pi Sarawak..
http://www.emocutez.com

abistu, knp Makkah tak tersenarai..
opk0s la tak tersenarai..
sebab ak akan ke Makkah untuk beribadat bkn melanc0ng..
he2~

h0pe ak dpt la pi salah satu tempat pelancongan yg ak sgt2 nk ni..
kps bkl suamiku,
b0le x bg hantaran tiket pelancongan
xyah bg kasut,begtangan dan segala mak nenek tu pon xpe..
ha3~
Cik Diya Ooi ade yg tak kawin nie karang..
http://www.emocutez.com
ha3~
p/s : j0m kumpul duit pi Miow2..Sarawaklah..


4 comments:

ain said...

xrela ain nk bmadu n dimadukan. xmau kongsi2.. hu3..

*cantek blog awak;)*

Akasia Holiday said...

Tak salah kalau anda listkan Melaka, dalam senarai impian anda... murah dan dekat kan ... :)

nurul_diya m. nor al-haj said...

akasia holiday :: Melaka tu selalu sampai..xsmpai 1 jan dr rumah..hampir sume tempat kat melaka tu dh pegi..hu3~

ain :: xnk k0ngsi xpe..hi2~

Suhami Ahmad said...

santeknye....wish atok dapat jejak ke sana gak nanti