MENINGGI JANGAN SAMPAI MEMBUANG BUDI, MERENDAH JANGAN SAMPAI TERGADAI MARUAH

Tuesday, February 15, 2011

Anda lapar??? Nah nie..^_^

Hai Sume..
K0rang lapar x??
Nah nie..!!*hambek*




Nilah hasil BBQ bersama abah and mama di belakang umah..
k0rang tau x resepi BBQ yg paling mudah di abad ini..
Nah ni ak bg resepinya
ak namakan BBQ Sunquick..

bahan2nya tentulah segala mak nenek benda yg korang nak jadikan BBQ..
then black paper sauce and also sunquick..
nak tambah madu pown boleh..
pastu sedikit garam..

Klau dah ada bahan2 tu semua boe la korang gaul2kan mereka bersama-sama..
then perap bahan tersebut..
klau ak dua tiga jam cukup la kot..

last skali kita bakar..

Ni die hasilnya..


Selamat Menjamu Selera..!!

p/s : study..study..test berderet-deret nie..


9 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Oh tiga bahan je ya Dik.. black pepper, sunquick & madu.. bleh plak ya tak letak halia bwg2 semua. Nt Akak nk cuba la..thanks ya for sharing.

nurul_diya m. nor al-haj said...

yup..yg nie pling ringkas..=)

Miszeifa Salahuddin said...

ak nk try gak wat bnda ni.. tp tkut benda lain la jd nye, hihiiii ap kate ko masakkn utk ak?

man yusoef said...

wah cam sedap!! biasa marinade pakai sos BBq yg beli kat kedai je...huhu

nurul_diya m. nor al-haj said...

Miszeifa Salahuddin :: Bole jer..aritu ak ajak sume pi BBQ kat Gunung Ledang sume wat derk..

man yusoef :: Sila la try..Sunquick tu bole buat marinade dan juga bbuat air..:)

siTokei said...

wah bstnya

Norasikin said...

nape tak buat sendiri sos bbq tu dik. Baru la mantap kalau tak pakai sos segera

Miszeifa Salahuddin said...

alamak!! ad ke ko wat? ak x tau pun.. x pe mksudnye ko kena wat lg skali.. :-)

nurul_diya m. nor al-haj said...

bole jerk..tp kne t0ng2 laa..
haha~~