MENINGGI JANGAN SAMPAI MEMBUANG BUDI, MERENDAH JANGAN SAMPAI TERGADAI MARUAH

Saturday, October 30, 2010

Pergi Dikau Dariku..

Morning sume..!!
Pagi nie...bgun tid0 jer mama tegur..

mama : Diya nape muke cam bengkak jer nie..
aku : hah..yeke?? *hati dh cuak*..(gemuk kot)
mama : tgk kaki bengkak x??
aku : ermm..

Ya Allah..jgnlh sakit lme ak kembali...x sanggup rsenye nk bau h0spital lagi..







Friday, October 29, 2010

Study Week Dah Wei..!!

Selamat Pagi..
Teman Adik di Sini..
Bangun dengan Riang ~ Bernyanyi..
Bermain Bersama ~ Ayuhhh...!!

Apsal la teringat lgu pampers nie plak..he2~
Ekceli mmg riang p0wn pagi nie..
Ak nk blik kg lar..
MUO tgu ak yerr...

Study Week di umah..
yippie..!!~


p/s : sdh siap mgemas..buku ap yg x bwk blik lg nie??



Friday, October 15, 2010

Dia Datang Lagi...

Hye.. !!http://www.emocutez.com
Mood => kalut nk siapkn saimen..

yee-haw..
Jadual muktamad exam kt Usm nie dh kuar..
Nasib baik ak abis bukan hari last cm sem lepas..
xmau ak tid0 sens0rang lagi..*mcm lar skrng nie tid0 b'2*


PEPERIKSAAN SEMESTER I
SIDANG AKADEMIK 2010/2011

ISNIN – 8 November 2010 è 2.15 ptg - 4.15 ptg (2 jam)
SKW 122( Penyelidikan Kuantitatif dan Kualitatif)
M08 Dewan Utama Desasiswa (DUD)

SELASA – 9 November 2010 è 9.00 pg – 11 pg (2 jam)
LSP 401 ( Bahasa Inggeris Am)
Dewan Utama Pelajar (DP A/B)

SABTU – 13 November 2010 è 2.15 ptg – 5.15 ptg (3 jam)
SEW 213 (MAKROEKONOMI 1)
Dewan Utama Pelajar (DPC)

ISNIN – 15 November 2010 è 9.00 pg – 12.00 ptg (3 jam)
SEW 211 (MIKROEKONOMI 1)
L07 Dewan Kuliah 2

ISNIN – 22 November 2010 è 9.00 pg – 10.00 pg (1 jam)
SHE 101 (HUBUNGAN ETNIK)
Dewan Kuliah/Dewan Utama Pelajar

Good Luck my friends and als0 myself..
Mari sume kita bertempur sehebat mungkin...
haiyakkk...!!!http://www.emocutez.com
   







BBQ Time..!!

h0lla..m0rning sume..
hu~ penat xhilang lagi nih..*bau asap p0wn sama*
mlm ad kami dak2 ec0nomy ad  wat BBQ kat umah Chee Lam..
Syi0k habis..

buat kije sambil makan..Yummy..!!
''ec0 batch 09/10''
tu diaa BBQ kami..!!
Gambr nih curi kat fida nyer muka buku..he2~
Big Family..=0http://www.emocutez.com
Ayah Chee Lam bg hadiah larr...nsib baik ak ngn Mira dtg..
TQ uncle..!!

Alhamdulillah..kenyang sangat...sgt best and enj0y...
Ana ckp lain kali buat kat umah die lak...
he2~http://www.emocutez.com
0rait Ana..kami setuju jak..
nk buat kt J0h0r pon leh gak..
tu p0n klau ampa sume sngup merentasi masa selama 8 jam lar..
lalala~~

TQ pada sume chef yang terlibat..
tiada ampa tiadalah makanan yang sedap..
MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA..
erk..silap..http://www.emocutez.com
TAK MAJULAH NEGARA TANPA KITA..!!

P/S : gambar2 adalah kepunyaan Sue dh Fida..ak copy yer..!!








Sunday, October 10, 2010

Diam-diam aku

Ditujukan khas tuk k0..!!
jgn sbb ak x byk ckp ko b0leh ckp lepas jerk kat ak...
k0 igt ak xde PERASAAN..!!
jgn sbb ak diam ko boleh sakitkan hati ak...
k0 igt ak xde PERASAAN..!!
jangan sbb ko tau ak nie sabar..ko sengaja nk menguji tahap kesabaran ak..
bila tahap kesabaran ak dh smpai ke puncaknya...
ak akn pastikan kita berdua ak diam selamanya...
anda FAHAM..!!!


Friday, October 8, 2010

~~ Hari Sabtuku Esok Bakal Diganggu..~~

~~ yee haw~~
http://www.emocutez.com
esok hari sabtu..
patutnya ak isi ngn pr0gram tid0 sepanjang masa..lalala~~
tp kne pergi debat kesarjanaan 0r Grand Scholarly Debate 2010 kat Dewan Budaya plak..


dush..dush..
dengar cite ad 0rg hebat2 yg dtg..
mcm Tun Mahathir, Tan Sri Amirsham..
yang lain2 ak x knl sgt...
s0 s0k spe2 yg bg0n awl sila kejutkn ak yerrr!!!
kepada bdk2 USM mai pakat ramai2 pi program nie..
dpt unit My CSD and lunch free tau..
http://www.emocutez.com

Monday, October 4, 2010

AKU, KAU BERBEZA...AKU, KAU ISTIMEWA...

Salamun'alaik..

AKU, KAU BERBEZA...AKU, KAU ISTIMEWA...

LELAKI
Lelaki bujang kena tanggung dosa sendiri apabila sudah baligh manakala
dosa gadis bujang ditanggung oleh bapanya.
Lelaki berkahwin kena tanggung dosa sendiri, dosa isteri, dosa anak
perempuan yang belum berkahwin dan dosa anak lelaki yang belum baligh.
BERATKAN?
Hukum menjelaskan anak lelaki kena bertanggung jawab ke atas ibunya dan
sekiranya dia tidak menjalankan tanggung jawabnya maka dosa baginya
terutama anak lelaki yang tua, manakala perempuan tidak, perempuan hanya
perlu taat kepada suaminya. Isteri berbuat baik pahala dapat kepadanya
kalau buat tak baik dosanya ditanggung oleh suaminya. BERATKAN??

Suami kena bagi nafkah pada isteri, ini wajib tapi isteri tidak.
Walaupun begitu isteri boleh membantu. Haram bagi suami bertanya
pendapatan isteri lebih-lebih lagi menggunakan pendapatan isteri tanpa
izin ini.

Banyak lagi lelaki lebih-lebih lagi yang bergelar suami perlu tanggung.
Kalau nak dibayangkan beratnya  dosa-dosa yang ditanggungnya seperti
gunung dengan semut. Itu sebabnya mengikut kajian nyawa orang perempuan
lebih panjang daripada lelaki. Lelaki mati cepat kerana tak larat dengan
beratnya dosa-dosa yang ditanggung (ikut kajian laa..)

Tetapi orang lelaki ada keistimewaannya yang dianugerah oleh Allah  SWT.
Ini orang lelaki kena tahu, kalau tak tahu kena jadi perempuan.
Begitulah kira-kiranya.
WANITA 
Auratnya lebih susah dijaga berbanding lelaki. Perlu meminta izin dari
suaminya apabila mahu keluar rumah. Saksinya kurang berbanding lelaki.
Menerima pusaka kurang dari lelaki.

Perlu menghadapi kesusahan mengandung dan melahirkan anak.

Wajib taat kepada suaminya selagi tidak bertentangan hukum syarak atau
mendatangkan mudarat pada dirinya. Talak terletak di tangan suami dan
bukan isteri. Wanita kurang dalam beribadat kerana masalah haid dan
nifas yang tak ada pada lelaki.

Pernahkah kita lihat sebaliknya??
Benda yang mahal harganya akan dijaga  dan dibelai serta disimpan
ditempat yang tersorok dan selamat. Sudah pasti intan permata tidak akan
dibiar bersepah-sepah bukan? Itulah bandingannya dengan seorang wanita.

Wanita menerima pusaka kurang dari lelaki tetapi harta itu menjadi milik
peribadinya dan tidak perlu diserahkan kepada  suaminya , manakala
lelaki menerima pusaka perlu menggunakan hartanya untuk menyara isteri
dan anak-anak.

Wanita perlu bersusah payah mengandung dan melahirkan anak, tetapi
setiap saat dia didoakan oleh segala haiwan, malaikat dan seluruh
makhluk ALLAH di mukabumi ini, dan matinya jika kerana melahirkan adalah
syahid kecil. Manakala dosanya diampun ALLAH (dosa kecil).

Di akhirat kelak, seorang lelaki akan dipertanggungjawabk an terhadap 4
wanita :
1. ibunya ,
2. isterinya ,
3.anak perempuannya ,   dan
4. saudara perempuannya.

Manakala seorang wanita pula, tanggungjawab terhadapnya ditanggung oleh
4 org lelaki ini :
1. suaminya,
2. ayahnya,
3. anak lelakinya dan
4. saudara lelakinya .

Seorang wanita boleh memasuki pintu Syurga melalui mana-mana pintu
Syurga yg disukainya cukup dengan 4 syarat sahaja :
1. sembahyang 5 waktu
2. puasa di bulan Ramadhan
3.  taat  suaminya dan
4. menjaga kehormatannya.

Seorang lelaki perlu pergi berjihad fisabilillah tetapi wanita jika taat
akan suaminya serta menunaikan tanggungjawabnya kepada ALLAH akan turut
menerima pahala seperti pahala orang pergi berperang fisabilillah tanpa
perlu mengangkat senjata.
MasyaALLAH.. .sayangnya ALLAH pada wanita ....

Seorang wanita adalah pelengkap dan sememangnya istimewa di sisi seorang
lelaki , tetapi ingatlah wahai lelaki...kamu sebenarnya adalah istimewa
disisi Allah, maka dengan sebab itu DIA mengangkat kamu menjadi
pemimpin...maka dengan keistimewaan itu, JAGALAH dan HARGAILAH wanita
sebaik-baiknya. .supaya kelak masing2 lelaki dan wanita dapat pulang
mengadap Allah dalam keadaan istimewa disisiNYA..