MENINGGI JANGAN SAMPAI MEMBUANG BUDI, MERENDAH JANGAN SAMPAI TERGADAI MARUAH

Friday, February 25, 2011

Bila Manusia Jadi Binatang

Hye semua..
s0rry baru nak terupdate ini bl0g..
Ni ak kongsi satu e-mail yg aku dapat dr Cikguku..
Ekceli ak malas nak post kat blog..
tp bila difikir-fikirkan semula..
lebih baik ak k0ngsikan ngn korang..

FOIE GRAS bermaksud hati berlemak (Fat liver) adalah menu makanan yang mewah berasal dari Perancis.  Hidangan mewah ini berasal dari hati angsa yang diperoleh dari angsa yang di “paksa” makan secara berlebihan setiap harinya agar hatinya berubah menjadi hati berlemak akibat menderita penyakit “hati berlemak” (fatty liver).

Manusia menjadi KEJAM dan TIDAK BERPERIKEMANUSIAAN demi untuk memenuhi hawa nafsu mereka.


KEJAM!

Itulah perkataan yang sesuai ditujukan kepada golongan manusia ini.


Semua perlakuan kejam oleh sekelompok manusia ini hanya untuk memperoleh hati angsa yang indah berwarna putih dan lebih besar dari yang normal. Gambar di bawah sebelah kiri adalah hati angsa berwarna putih yang besarnya di atas normal akibat angsa diberi makan secara berlebihan secara paksa, sedangkan gambar sebelah kanan (warna coklat) adalah hati angsa yang normal


Betapa malangnyanasib makhluk Allah ini….


Sangkar yang dibuat memaksa angsa tak dapat memusingkan badannya maupun melangkah. Kakinya menjadi bengkak kerana setiap hari mereka terpaksa berdiri. Angsa-angsa ini tidak ada kesempatan untuk tidur karena lehernya berulang kali dipegang untuk di “paksa” makan


Angsa-angsa ini dipaksa makan sebanyak-banyaknya....walaupun mereka menolak


Mereka yang masih bertahan hidup, menderita penyakit radang usus sehingga mudah terjadi pendarahan yang keluar bersama kotorannya. Tidak hanya penderitaan mulut lukatenggorokkan luka, perut kesakitan, kaki bengkak, tidak tidur, tak dapat bergerak, mereka juga tak dapat hidup bebas untuk melihat langit atau sungai.


Mereka dipaksa makan sampai mati atau mereka mati kerana tak sanggup menahan penderitaan ini. Lihatlah mulut mereka penuh dengan makanan …

Kesian sungguh angsa nie..
menderita hingga akhir hayat..
tak sanggup aku nak tengok gambar2 nie..
sedih sangat..

Apa2 pon yang penting aku x pernah makan hati angsa kat h0tel mewah2 tue..
tak mampu dik ooi..


7 comments:

Faiz said...

nie mmg kejam...bodoh semua ada kat die lah...tau nak sng je..walaupun tu binatang..kne jaga jg...hmmmmm

p/s: thanks follow blog sy..sebagai balasan, sy dh letak blog ini kt ruang follower kt blog sy..=)

****KLIK GAMBAR FOTOGRAFI DISINI****

****KLIK ENTRI TERKINI DISINI****

****KLIK ENTRI TERHANGAT DISINI****

cik ayin said...

teroknye..

Nier Zecter said...

binatang pun lebih baiklah..
xdenya nak aniaya sesama sendiri..
manusia ni dh mcm ape ntah..xde akal fikiran..

habsahharun said...

dahsyat betol manusia-manusia ni..zalim.

mykhalis said...

kerana keuntungan sanggupkan?lupakan keperimanusiaan

nurul_diya m. nor al-haj said...

mmg x berperikemanusiaan langsung..

Mohamadazhan hjDesa said...

salam

uikhs, apa punya kejam ni! ish2 laknat kepada manusia macam ni