MENINGGI JANGAN SAMPAI MEMBUANG BUDI, MERENDAH JANGAN SAMPAI TERGADAI MARUAH

Wednesday, June 23, 2010

Kehebatan dan kebijaksanaan musuh Islam

Renungan bersama ...

Kata-katanya ini adalah bertepatan dengan hadis Rasullulah:

"Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu.. Dia telah
berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka
berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara
kecil."

Antara 'barangan mereka' yang telah dijadikan ikutan oleh kebanyakan
dari kita.

1. Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan
para kafir ni) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah
darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam. tetapi sebenarnya Nabi
kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman. Nak ikut kafir ke nak
ikut nabi kita? Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita
sbb hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan
dineutralkan. so kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam. makanlah
kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam sebab percaya
buku sains keluaran kafir ini.

2. Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan.
Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi kita selain
susu dan madu. Cuba tengok Yahudi, mereka minum kopi, Starbuck. Profesor
di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi dit tangan mereka.

3. Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol, namun kambing juga
adalah makanan Nabi kita. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan
pemakanan Nabi kita. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling
kurang kolesterol.

4. Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus, namun sebenarnya
McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan
paling banyak lemak tepu trans.

5. Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang
langsung tak berkhasiat , contohnya coke dan maggi . Coke tu sangatlah
beracun, pastu sangat tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid,
pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi) . Dan para Melayu kita
juga yang ketagih minum.

6 . Untuk pengetahuan, para kafir agen dajjal ni gak menguar-uarkan
kebaikan minum soya (sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar), namun
sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan
kesuburan lelaki dan perempuan. selain itu juga soya dapat meningkatkan
risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan
otak dan tulang sbb dalam soya ada hormon estrogen yang sama dgn
estrogen kat wanita. pastu soya ada phytic acd yang membuatkan
penyerapan kalsium, magnesium dan zink yang penting untuk badan kita
terjejas.


Renung-renung dan fikir-fikirkan..
Oleh kerana kebijaksanaan orang Yahudi itulah, maka ramai umat Islam pada hari ini malas untuk menunaikan ibadat, suka membuat maksiat, suka melawan orang yang lebih tua, ramai yang menghidap penyakit, dan bermacam-macam lagi. Kenapa hal ini terjadi..?? Hal ini nyata makanan yang dimakan oleh umat Islam pada hari ini tidak el0k, tidak halal serta syubahah..

Tuesday, June 22, 2010

Solat Sunat Dhuha

Solat Dhuha untuk jiwa, murah rezki

Sebagai umat Islam, kita wajib yakin bahawa segala sesuatu adalah milik
mutlak Allah SWT. Seiring hakikat itu dan ketika ekonomi negara gawat ini,
eloklah untuk kita semua bermuhasabah dan kembali mendekati Allah.

Satu kaedah mudah untuk mendekati Allah ialah dengan mengerjakan solat Dhuha.
Hanya dgn 2 rakaat setelah matahari naik kadar tinggi "segalah" -
kira-kira 30 minit setelah terbit matahari-kita boleh mengadu untung nasib
kpd-Nya.

Bermula dgn niat solat sunat itu, iringi bacaan al-Fatihah dgn surah
al-Kafirun, al-Ikhlas atau al-Syams pada rakaat pertama serta Surah Dhuha pada
rakaat kedua. Lakukan solat ini dgn keyakinan ia mampu memberi ketenangan dan kemurahan rezki.

Setelah selesai solat disunatkn pula berdoa dengan doa memohon kurniaan
rezki: " Ya Allah, sesungguhnya waktu dhuha waktu dhuha-Mu, cahayanya
cahaya-Mu, kekuatannya kekuatan-Mu, keindahnya keindah-Mu, Ya Allah sekira
nya ada rezki di langit maka turunkannya, jika ada di bumi maka
kluarkannya, jika jauh maka perdekatkannya dan jika ada nya hampir maka
permudahkannya dgn kebenaran Dhuha-Mu, cahaya-Mu, kekuatan-Mu &
kesucian-Mu, berilah kpdku  sebagaimana engkau berikan kepada hambamu yg
soleh. Dan sempoga Allah cucuri rahmat ke atas penghulu kami Nabi Muhammad &
ke atas keluaraga para sahabat baginda sekelian. segala puji bg Allah
Tuhan pentadbir seluruh alam...."



Dalam keadaan ketidakstabilan ekonomiu serta politik pada pasa sekarang..Marilah kita bersama-sama melakukan solat sunat Dhuha agar kita boleh mengadu nasib kita kepada-Nya tuhan Yang bersifat Ar-Razak iaitu Allah yang maha memberi rezeki..

Thursday, June 10, 2010

Kemalasan Melanda..

As-salam...
dah bersarang bl0gku ini...
Kemalasan sedang melanda diri....
Nanti2 jerk larr ak update...
daaa...