MENINGGI JANGAN SAMPAI MEMBUANG BUDI, MERENDAH JANGAN SAMPAI TERGADAI MARUAH

Tuesday, August 31, 2010

1 Malaysia Menjana Transformasi

Salam satu Malaysia sume...
Hari nie 31 Ogos 2010, genaplah Tanah Melayu merdeka..
Terima kasih kepada pejuang terdahulu yang berjuang mati-matian untuk membebaskan negara daripada belenggu penjajah..
Ramai pahlawan negara yang patut kita kenang jasanya..
kita ad Tok Janggut, Dat0' Bahaman, T0k Gajah, Leftenan Adnan dan sebagainya..
Dulu mase zaman sek0lah..sangat minat satu sajak patri0tik yang dihasilkan oleh Usman Awang..
Tajuk sajak tue Melayu..

Melayu itu orang yang bijaksana
Nakalnya bersulam jenaka
Budi bahasanya tidak terkira
Kurang ajarnya tetap santun
Jika menipu pun masih bersopan
Bila mengampu bijak beralas tangan
Melayu itu berani jika bersalah
Kecut takut kerana benar
Janji simpan di perut
Selalu pecah di mulut
Biar mati adat
Jangan mati anak

Dalam sejarahnya
Melayu itu pengembara lautan
Melorongkan jalur sejarah zaman
Begitu luas daerah sempadan
Sayangnya kini segala kehilangan
Melayu itu kaya falsafahnya
Kias kata bidal pusaka
Akar budi bersulamkan daya
Gedung akal laut bicara

Malangnya Melayu itu kuat bersorak
Terlalu ghairah pesta temasya
Sedangkan kampung telah tergadai
Sawah sejalur tinggal sejengkal
Tanah sebidang mudah terjual
Meski telah memiliki telaga
Tangan masih memegang tali
Sedang orang mencapai timba
Berbuahlah pisang tiga kali
Melayu itu masih bermimpi
Walaupun sudah mengenal universiti
Masih berdagang di rumah sendiri

Berkelahi cara Melayu
Menikam dengan pantun
Menyanggah dengan senyum
Marahnya dengan diam
Merendah bukan menyembah
Meninggi bukan melonjak
Watak Melayu menolak permusuhan
Setia dan sabar tiada sempadan
Tapi jika marah tak nampak telinga
Musuh dicari ke lubang cacing
Tak dapat tanduk telinga dijinjing
Maruah dan agama dihina jangan
Hebat amuknya tak kenal lawan

Berdamai cara Melayu indah sekali
Silaturrahim hati yang murni
Maaf diungkap senantiasa bersahut
Tangan diulur sentiasa bersambut
Luka pun tidak lagi berparut
Baiknya hati Melayu itu tak terbandingkan
Selaga yang ada sanggup diberikan
Sehingga tercipta sebuah kiasan:
“Dagang lalu nasi ditanakkan
Suami pulang lapar tak makan
Kera di hutan disusu-susukan
Anak di pangkuan mati kebuluran”

Bagaimanakah Melayu abad dua puluh satu
Masihkan tunduk tersipu-sipu ?
Jangan takut melanggar pantang
Jika pantang menghalang kemajuan;
Jangan segan menentang larangan
Jika yakin kepada kebenaran;
Jangan malu mengucapkan keyakinan
Jika percaya kepada keadilan
Jadilah bangsa yang bijaksana
Memegang tali memegang timba
Memiliki ekonomi mencipta budaya
Menjadi tuan di negara Merdeka!

Merdekakah kita ???MySpace
lu pikir lar sendiri..
"Selamat Menyambut Hari Kebangsaan"




Beringat Sebelum Kena, Berjimat Sebelum Habis

Hai sume..
Dah nk dekat raye ni..
mesti sume d0k sibuk ngn persiapan raya..
mesti ad yg tengah sh0pping sakan..
nk sh0pping tue b0le ar..
tp jgn sampai membazir plak..
j0m kite layan lagu Senari0 nie...
banyak pengajaran kt sini..

Puasa dan Raya
Hari raya semua bagai nak gila
Bila puasa buat-buatlah lupa
Berpakaian semua harus sepadan
Tapi puasa tak cukup sebulan


Berpuasa rukun Islam ketiga
Wajib kita untuk menunaikannya
Tidak kira usia tua dan muda
Miskin dan kaya semua serupa


Anak-anak gembira bila syawal menjelma
Lebih hebat ibu dan bapanya
Berhabis tak berkira asal nampak bergaya
Walau hutangnya panjang berjela


Habis raya semua mula bekerja
Poket kosong baru ingat nak puasa
Kawan semua buat tak tahu saja
Nak pinjam duit teringat hutang lama


Ini kisah jadi tauladan
Biar kita buat sempadan
Banyak-banyakkan amalan
Duit habis dalam simpanan
Cakap banyak nanti ku tangan
Tak baik, kesian


Kita harus kuatkan iman
Hidup ini banyak dugaan
Memang tidak dinafikan
Dari itu kita elakkan
Di bulan Ramadan memang tak tahan
Jangan ikut perangai syaitan

So pesanan penaja :: Berhati-hatilah di jalan raya..anda mampu mengubahnya...*ada kena-mengena ngn n3 ker..lalala~ layannnnn*

Friday, August 27, 2010

Jatuh Sudah...adusshhh..!!

Salam semua..
he2~
nak taw satu citer x???
semalam ak terjatuh mse balik dari kuliah...
adusshhh malu dibuatnya...
abis kaki n tanganku luka dan calar-balar..
apa larr ak nie...
0tak melayang ke mne ntah..
dah teringat kt kg sangat dah..
hu2~
MySpace
MySpace


Wednesday, August 25, 2010

Countdown Balik Raya

Assalamualaikum  semua...
Salam 15 Ramadhan..
Pejam celik pejam celik sekejap jerk dah masuk 15 Ramadan..
So bermakna ada lebih kurang 15 hari lagi untuk melengkapkan rukun berpuasa pada bulan nie..
Actually, ak bukan kira hari nak raya..*zaman kecik2 dlu yela*
ha3~
Sebenarnya ak kira hari nak pulang ke kampung halaman..
Setelah 2 bulan lebih menjadi anak perantau di Pulau Mutiara nie..
Aku rindu sangat nak hirup udara segar kat kampung..
waaa...x sabar rasenyer..
Tadi dalam bas mse balik dari kuliah..
Ad lagu Dendang Perantau nyanyian Allayarham Tan Sri P.Ramlee...
syahdu jerk ak dengar...
sabar NADIA sabar..
Fokus ang punya midterm dlu..
aiyaa..
cakap pasal midterm..
next week ad 2 paper..
MIKROEKONOMI - 11.00 PG -12.30 TGH
MAKROEKONOMI - 9.00 PG - 10.30 PAGI..
pastu ad lak IOP..( Individual Oral Presentation )
then next week gak kne hantar assignment SKW 122..
http://www.emocutez.com
saya suka exam dan assignment yang banyak okey !!
Hu2~
chay0k NADIA chay0k..
lupe sal nk blik kampung dlu..
ang b0le punye..

Sunday, August 22, 2010

6 perkara Allah sembunyikan

  

      Allah SWT selesai menciptakan Jibrail a.s dengan bentuk yang cantik, dan Allah menciptakan pula baginya 600 sayap yang panjang , sayap itu antara timur dan barat (ada pendapat lain menyatakan 124, 000 sayap). Setelah itu Jibrail a.s memandang dirinya sendiri dan berkata: "Wahai Tuhanku, adakah engkau menciptakan makhluk yang lebih baik daripada aku?." Lalu Allah swt berfirman yang bermaksud.. "Tidak"

      Kemudian Jibrail a.s berdiri serta solat dua rakaat kerana syukur kepada Allah swt. dan tiap-tiap rakaat itu lamanya 20,000 tahun.Setelah selesai Jibrail a.s solat, maka Allah SWT berfirman yang bermaksud. "Wahai Jibrail, kamu telah menyembah aku dengan ibadah yang bersungguh-sungguh, dan tidak ada seorang pun yang menyembah kepadaku seperti ibadat kamu, akan tetapi di akhir zaman nanti akan datang seorang nabi yang mulia yang paling aku cintai, namanya Muhammad.' Dia mempunyai umat yang lemah dan sentiasa berdosa, sekiranya mereka itu mengerjakan solat dua rakaat yang hanya sebentar sahaja, dan mereka dalam keadaan lupa serta serba kurang, fikiran mereka melayang bermacam-macam dan dosa mereka pun besar juga. Maka demi kemuliaannKu dan ketinggianKu, sesungguhnya solat mereka itu aku lebih sukai dari solatmu itu. Kerana mereka mengerjakan solat atas perintahKu, sedangkan kamu mengerjakan solat bukan atas perintahKu." 

      Kemudian Jibrail a.s berkata: "Ya Tuhanku, apakah yang Engkau hadiahkan kepada mereka sebagai imbalan ibadat mereka?" Lalu Allah berfirman yang bermaksud. "Ya Jibrail, akan Aku berikan syurga Ma'waa sebagai tempat tinggal..." Kemudian Jibrail a.s meminta izin kepada Allah untuk melihat syurga Ma'waa. Setelah Jibrail a.s mendapat izin dari Allah SWT maka pergilah Jibrail a.s dengan mengembangkan sayapnya dan terbang, setiap dia mengembangkan dua sayapnya dia boleh menempuh jarak perjalanan 3000 tahun, terbanglah malaikat jibrail a.s selama 300 tahun sehingga ia merasa letih dan lemah dan akhirnya dia turun singgah berteduh di bawah bayangan sebuah pohon dan dia sujud kepada Allah SWT lalu ia berkata dalam sujud:
"Ya Tuhanku apakah sudah aku menempuh jarak perjalanan setengahnya, atau sepertiganya, atau seperempatnya? " Kemudian Allah swt berfirman yang bermaksud. "Wahai Jibrail, kalau kamu dapat terbang selama 3000 tahun dan meskipun aku memberikan kekuatan kepadamu seperti kekuatan yang engkau miliki, lalu kamu terbang seperti yang telah kamu lakukan, nescaya kamu tidak akan sampai kepada sepersepuluh dari beberapa perpuluhan yang telah kuberikan kepada umat Muhammad terhadap imbalan solat dua rakaat yang mereka kerjakan.... .."Marilah sama2 kita fikirkan dan berusaha lakukan... Sesungguhnya Allah
S.W.T telah menyembunyikan enam perkara iaitu :

  •  Allah S.W.T telah menyembunyikan redha-Nya dalam taat.
  •  Allah S.W.T telah menyembunyikan murka-Nya di dalam maksiat.
  • Allah S.W.T telah menyembunyikan nama-Nya yang Maha Agung di dalam Al-Quran. 
  • Allah S.W.T telah menyembunyikan Lailatul Qadar di dalam bulan Ramadhan.
  • Allah S.W.T telah menyembunyikan solat yang paling utama di dalam solat (yang lima waktu).
  • Allah S.W.T telah menyembunyikan (tarikh terjadinya) hari kiamat di dalam semua hari


6 perkara Allah sembunyikan

  

      Allah SWT selesai menciptakan Jibrail a.s dengan bentuk yang cantik, dan Allah menciptakan pula baginya 600 sayap yang panjang , sayap itu antara timur dan barat (ada pendapat lain menyatakan 124, 000 sayap). Setelah itu Jibrail a.s memandang dirinya sendiri dan berkata: "Wahai Tuhanku, adakah engkau menciptakan makhluk yang lebih baik daripada aku?." Lalu Allah swt berfirman yang bermaksud.. "Tidak"

      Kemudian Jibrail a.s berdiri serta solat dua rakaat kerana syukur kepada Allah swt. dan tiap-tiap rakaat itu lamanya 20,000 tahun.Setelah selesai Jibrail a.s solat, maka Allah SWT berfirman yang bermaksud. "Wahai Jibrail, kamu telah menyembah aku dengan ibadah yang bersungguh-sungguh, dan tidak ada seorang pun yang menyembah kepadaku seperti ibadat kamu, akan tetapi di akhir zaman nanti akan datang seorang nabi yang mulia yang paling aku cintai, namanya Muhammad.' Dia mempunyai umat yang lemah dan sentiasa berdosa, sekiranya mereka itu mengerjakan solat dua rakaat yang hanya sebentar sahaja, dan mereka dalam keadaan lupa serta serba kurang, fikiran mereka melayang bermacam-macam dan dosa mereka pun besar juga. Maka demi kemuliaannKu dan ketinggianKu, sesungguhnya solat mereka itu aku lebih sukai dari solatmu itu. Kerana mereka mengerjakan solat atas perintahKu, sedangkan kamu mengerjakan solat bukan atas perintahKu." 

      Kemudian Jibrail a.s berkata: "Ya Tuhanku, apakah yang Engkau hadiahkan kepada mereka sebagai imbalan ibadat mereka?" Lalu Allah berfirman yang bermaksud. "Ya Jibrail, akan Aku berikan syurga Ma'waa sebagai tempat tinggal..." Kemudian Jibrail a.s meminta izin kepada Allah untuk melihat syurga Ma'waa. Setelah Jibrail a.s mendapat izin dari Allah SWT maka pergilah Jibrail a.s dengan mengembangkan sayapnya dan terbang, setiap dia mengembangkan dua sayapnya dia boleh menempuh jarak perjalanan 3000 tahun, terbanglah malaikat jibrail a.s selama 300 tahun sehingga ia merasa letih dan lemah dan akhirnya dia turun singgah berteduh di bawah bayangan sebuah pohon dan dia sujud kepada Allah SWT lalu ia berkata dalam sujud:
"Ya Tuhanku apakah sudah aku menempuh jarak perjalanan setengahnya, atau sepertiganya, atau seperempatnya? " Kemudian Allah swt berfirman yang bermaksud. "Wahai Jibrail, kalau kamu dapat terbang selama 3000 tahun dan meskipun aku memberikan kekuatan kepadamu seperti kekuatan yang engkau miliki, lalu kamu terbang seperti yang telah kamu lakukan, nescaya kamu tidak akan sampai kepada sepersepuluh dari beberapa perpuluhan yang telah kuberikan kepada umat Muhammad terhadap imbalan solat dua rakaat yang mereka kerjakan.... .."Marilah sama2 kita fikirkan dan berusaha lakukan... Sesungguhnya Allah
S.W.T telah menyembunyikan enam perkara iaitu :

  •  Allah S.W.T telah menyembunyikan redha-Nya dalam taat.
  •  Allah S.W.T telah menyembunyikan murka-Nya di dalam maksiat.
  • Allah S.W.T telah menyembunyikan nama-Nya yang Maha Agung di dalam Al-Quran. 
  • Allah S.W.T telah menyembunyikan Lailatul Qadar di dalam bulan Ramadhan.
  • Allah S.W.T telah menyembunyikan solat yang paling utama di dalam solat (yang lima waktu).
  • Allah S.W.T telah menyembunyikan (tarikh terjadinya) hari kiamat di dalam semua hari

Saturday, August 21, 2010

Tips memotivasikan diri..

Hye sume..!!
Selamat masuk fasa kedua bulan Ramadan...
Semoga diberi kekuatan oleh Allah Taala untuk meneruskan ibadah puasa di bulan ini..
Hari nie aku nk share petua atau beberapa tips untuk memotivasikan diri...
Amat sesuai dipraktikkan oleh student seperti aku..*yg bkn student pon bole gak*
Tips-tipsnya adalah seperti berikut :

1. Rancangkan dahulu apa yang perlu dibuat dan tetapkan matlamat.

2. Senyumlah selalu..senyuman boleh menenangkan jiwa dan juga sebagai sedekah.*
actually kita tak rugi apa-apa pon kalau senyum*

3.Dapatkan rehat dan tidur yang berkualiti..jangan tidor berlebihan.

4. Jangan membahayakan diri sendiri atau menzalimi diri..
*kecuali dah lama hidup ..ok!!*

5. Binalah persahabatan yang erat dan saling menyayangi..Kerja sebagai satu team..

6. Sesekali hiburkanlah hati sendiri dengan melakukan apa yang diminati.MySpace

7. Tonjolkan penampilan diri yang menarik dan kemas. Sesekali bergaya,apa salahnya.MySpace

8. Kawal berat badan anda dan jangan terlebih makan..takut jadi obes pula.

9. Amalkan gaya hidup sihat. Jangan menghisap rokok..bahaya untuk kesihatan.

10. Lakukan pemeriksaan kesihatan menyeluruh bagi mengetahui tahap kesihatan diri.

11. Tenangkan fikiran dan relaks sekejap.

12. Mandi setiap hari... jangan malas mandi tau !http://www.emocutez.com

13. Jadilah diri sendiri (bukan orang lain) dan berbanggalah dengan kemampuan diri.

14. Jangan menunjuk-nunjuk atau alim-alim kucing.
http://www.emocutez.com

15. Lakukan kerja seikhlas hati.

16. Yang paling penting, sentiasalah berdoa kepada Allah.

Cubalah tips ini. Dengan izin Allah anda sume akan dapat memotivasikan diri..MySpace


Friday, August 20, 2010

How To Stay Young And Happy Always

Try this and you will be young and happy forever..!!

1.Throw out non-essential number. This includes ages, weight and height.
    Let the doctor worry about them. That way you pay them.MySpace

2.Keep only cheerful friends.The grouches pull you down.
   ( Keep this in your mind if you are one of those grouches)MySpace

3.Keep learning. 
  Learn more about computer, craft and whatever.Never let brain get idle.'An idle mind is the devil's                   
  workshop'.And the devil name is AlzheimerMySpace

4.Enjoy the simple thing.MySpace

5.Laugh often, long and loud. Laugh until you gasp for breath.
   And if you have friends who make you laugh, spend lots and lots time with them.MySpace

6.The tear happen.
   Endure, grieve and move on. The only person who is with us our entire life, is ourself. LIVE while 
   you are alive.MySpace

7.Surround your self with with what you love.
   Whether it families, music, hobby and whatever. Your home is your refuge.MySpace

8.Cherish your health.
   If it is good, preserve it. If it is unstable, improve it, If it is beyond what you can improve, get help.MySpace

9.Don't take guilt trip.
   Take a trip to the mall, even to foreign country, but NOT to where guilt is.MySpace

10.Tell the people you love that your love them, at every opportunities.MySpace
     
     

Saturday, August 14, 2010

Puasa Si Miskin

Assalamualaikum semua...
Selamat pagi..
Salam 4 Ramadhan 1431...
hari nie ak nk share satu cite...
maybe ad dalam kalangan k0rg yg dh tau...
tp ak ttp nk share gak..
sebagai renungan kita bersama..a
actually nie ak c0py and paste jerk dr e-mail yg ak dapat...
s0 renung2kan lah..

Aku telah menemui sebuah rumah yang usang. Rumah itu
hanya berdindingkan  buluh bertanggakan batang kelapa. Di serambi rumah
itu ada beberapa anak  kecil yang kelihatan lesu dan letih. Aku hampiri
mereka lalu bertanya kepada yang paling tua antara mereka, seorang kakak
yang berumur baru kira-kira 11 tahun:


"Mana emak? "
"Mak pergi menoreh," jawabnya.
"Mana bapak?"
"Bapak pergi kerja..."
"Habis tu adik yang kecil ini siapa yang jaga?" Di situ ada seorang bayi
dalam lingkungan umur 5 bulan.
"Adik ini sayalah yang jaga." Jawab budak berkenaan.
"Awak ada berapa orang adik-beradik? "
"Sepuluh."
"Adik ni yang ke berapa?"
"Saya yang kelapan."
"Mana abang-abang kamu pergi?"
"Tolong emak menoreh."
"Adik puasa hari ini?"
"Sama je pakcik, puasa ke tidak.. Kami ni makan sekali je sehari..."
Jawabnya.
Mendengar kata-kata itu aku sungguh terharu.
Lalu aku bertanya lagi "Adik bersekolah dimana?"
"Saya tak sekolah.. Emak bapak tak mampu..".
"Bapak kerja apa?"
"Tangkap ikan kat sungai nak buat lauk bukak puasa ".


Budak itu memberi tahu, lebih baiklah bulan puasa berbanding bulan lain
kerana pada bulan puasa mereka dapat makan kuih. Ada saja orang yang
hantar. Aku berlalu dari situ dengan seribu-satu keinsafan. Kebetulan di
simpang  jalan ada orang menjual daging lembu tempatan. Aku beli satu
kilo tulang lembu. Di kedai runcit pula, aku beli rempah sup dan sepuluh
kilo beras untuk disedekahkan kepada keluarga itu. Bila saja aku beri
barang-barang itu pada adiknya, dia melompat kegembiraan sambil menjerit
"Yeh yeh..! Kita dapat makan daging malam ni..!". Aku bertanya kepada si
kakak mengapa adiknya girang sangat. Dia memberitahu aku, sejak dari
raya korban tahun lepas baru sekarang mereka berpeluang makan daging
lembu sekali lagi. Seminggu kemudian aku datang lagi ke rumah itu. Bila
mereka melihat aku datang, mereka girang menyambutku di pintu rumah.
Kebetulan pada hari itu aku sempat berjumpa dengan ibu mereka. Sungguh
menyedihkan cerita yang aku dengar: Anak yang berumur 4 tahun itu
memberitahu padaku bahawa mereka sudah  seminggu makan sup tulang yang
aku berikan hari itu.


"Tiap-tiap hari mak buat sup, sedaplah Pakcik.."


Aku bertanya kepada emaknya macam mana dia lakukan hinggakan sup itu
boleh tahan sampai satu minggu? Dia memberitahu padaku bahawa pada hari
pertama dia merebus tulang itu,dia telah berpesan kepada anak-anaknya
agar tidak membuangkan tulang yang telah dimakan. Dia kutip semula semua
tulang-tulang itu dan merebusnya semula untuk dimakan pada hari
berikutnya. Itulah yang dia lakukan setiap hari. Dia berkata


"Kalau tidak dapat makan isi, hirup air rebusan tulang pun dah lebih
dari cukup untuk anak-anak saya. Dia orang suka sangat."
Aku bertanya lagi "Upah menoreh berapa makcik dapat?"
"Cuma RM3.00 sehari."
"Ayahnya bekerja macam mana"
"Kalau dia dapat ikan itulah yang dibuat lauk setiap hari."


Rupa-rupanya aku terlupa bahawa aku sebenarnya hidup dalam keadaan
mewah..
Pernahkah anda menghirup air rebusan tulang yang direbus semula
sepanjang hidup anda? Atau adakah anda buang saja tulang itu beserta
daging-daging yang ada padanya kerana anda kata ianya "TAK SEDAP"?
Mungkin kita sudah terbiasa hidup senang hinggakan kita lupa bahawa
kalau pun kita susah, masih ramai lagi orang yang lebih susah dari kita.
Subhanallah..x sangkakn ak 0rg yang hidupnya sempit macam tue sekali...kita time Ramadhan time tue larr perabis duit dkt pasar Ramadan...makanan yang dianggap lazat klau b0le semuanya nk beli sehingga b0le mendatangkan pembaziran...Ya Allah jauhkanlah hambamu ini drpd sifat yg suka membazir..Amin..




Monday, August 9, 2010

Contest Happy Moment..

  

 Assalamualaikum..
td jln2 kt geng bl0gger terjumpa larr c0ntest nie...
j0m ramai2 serbu ini c0ntest...
syaratnya sangat mudah..
ayuh kawan2 ke bl0g Muslimah Ladies..



Happy moment with my friends..korang nie memang besh n banyak mulut...
x sunyi dunia klau ad korang...
i like it..=)

so ak nk tag contest kt kwnku..

http://www.emocutez.com

Selamat ber'c0ntest' 




Sunday, August 8, 2010

Akhirnya...

As-Salam semua..
Akhirnya berakhir pesta konvokesyen di USM..
Ini bermakna esok ak x perlu keluar awal untuk berjalan ke kuliah...
yeah..yeah..i like it..
setelah dikira-kira ak telah menghabiskan duit sebanyak RM 33.10 untuk membeli makanan dan minuman..
dasyat2..
hanya RM 10.00 jer ak guna untuk membeli barangan lain iaitu brooch...
brooch tue pon bkn untuk ak..
tapi untuk makcik2ku..
amat teruja melihat brooch...
walaupun murah, sekurang-kurangnya ak ingat kt makcik2ku itu....
ececeh...* xde udang di sebalik kuew tiaw yer*


haa..nie lar rupe brooch a.k.a ker0ngsang tue..xperasan plak ad dua yag sme...yang same tu b0le bagi kt mama ngn cik akak..depa kn kembar..0k x??
oklah mls nk tulis panjang2..
daa..daa..

http://www.emocutez.com
p/s: nk ucapkan selamat menyambut bulan Ramadhan al-Mubarak..marilah kita semua menambah amalan untuk dijadikan bekalan di akhirat kelak..Insyaallah..







Thursday, August 5, 2010

Selamat Bergraduasi..

hye..
Assalamualaikum..
wassup guys...!! *gaya r0ck mlm2 buta*
huhu..
minggu nie kurasakan minggu yang amat memenatkan...
kenapa yerk..??
hak3~
c0z minggu nie adalah minggu konvokesyen ke-41 USM..
apa kaitan penat ngn minggu k0nv0...
yela..
c0z ak terpaksa berjalan kaki pergi ke kuliah...
klau dewan kuliah dekat xpe ar jugak...
nie tak..
ak terpaksa mendaki bukit untuk ke School of Social Sciences...
dush..dush...
tapi paling bestnye minggu k0nvo nie banyak gerai2 yang dibuka..
paling banyak gerai jual makanan larr..
hari nie jerk ak telah menghabiskan Rm10 hanya untuk makanan...
klau hari2 lain ak cuma guna ar0und Rm 5 jerk untuk sekali makan...
adessshhh...
org ramai dh memb0rong kt c0nvex tue..
tp ak still x rancang nk beli ap2 lagi...
macam xde mood plak nk shopping nie...
wawawa...
mood datang larr...
dah lah mls nk taip panjang2..
nnt ntah ap2 yg ak merapu...
badan p0wn dah sakit2, kepala dah tint0ng...
s0 ak nk tid0 awal mlm nie...
daaa..!!
alamak terlupa lak...
anyway ak nk ucap c0ngrates kt kwn2 kt sk0ol BM yang dh bergraduate..
c0ngrate t0 Anis Asmiza Bt Misran dan Aminuddin B. Ahmad..
x sabar palk nk tgu turn ak pkai jubah..






Sunday, August 1, 2010

Always in my heart..

Hye..
Assalamualaikum...
Happy Friendship Day...
For you all my friends...

Terkenang sebuah memori lalu..
Kisah kita bersama..
Di dalam satu pengajian..
Menuntut ilmu dan pengalaman..
Mengingatkanku..
Pengorbananmu..
Tersimpul padu di kalbuku..
Bersama teman rakan dan guru..
Tawa riangmu menghiburkan hatiku...
Indahnya suasana ketika itu...
Terjalin ukhwah sejati..
Nasihatmu sungguh..
Bermakna bagiku..
Mengingatkanku erti kehidupan..
Susah senang kita..
Hadapi bersama..
Itulah asam garam dalam kehidupan..
Ya Tuhanku..
Tabahkan hatinya..
Kuatkan semangatnya..
Untuk menghadapi hidup..
Limpahkan magfirah dan kasih sayangmu..
Agar hidupnya sejahtera..
Di dunia akhirat..

Kawan-kawanku...tak kira kawan sek0lah rendah 0r menengah 0r f0rm 6 0r di USM..
sorry klau ad buat salah silap ngn k0rg...
Minta maaf zahir dan batin yerk..(nnt raya ak minta maaf lagi) lalala~~


Always in my mem0ries..=)
Miss so much larr ngn k0rg terutama dak 3rd batch Asrama Maharani...
Nak mintak maaf ngn k0rang klau ad buat salah...
rasanya ak ad byk buat salah ngn k0rang...hak3~
sape2 yg ak pernah tergaduh ngn die, termengumpat or termengata.. 
sekali lagi ak nak mintak maaf..
klau dlu maybe susah bg ak nk mintak maaf..
biasa lar dlu eg0 ak tinggi sikit...lalaala~~
Bila lar dapat jumpe k0rg sume nie lagi......

My f0rm 6's friends
Untuk kawan2 f0rn 6 SMK Lenga..
Walaupun usia perkenalan tak lama..
tapi k0rang sume buat hidupku happening..
Sebab korang jugak larr ak bole keluar pi jalan2..
makan pizza, pi Melaka, beraya sampai tayar kete pancit..main b0wling sampai langgar kereta Hajar..dush..dush...seriously b4 dis tak pernah keluar umah kecuali ngn parent..


sweet time !!
Untuk rakan2 @ USM..
Kita teruskan persahabatan kita nie...
And dalam masa lebih kurang 1 setengah tahun..
Mari kita sama2 mencipta sweet m0ment0ss...

Dikesempatan ini..ak ingin mengucapkan SELAMAT HARI LAHIR kepada dua orang rakanku iaitu Aida Amira Binti Zali serta Muhammad Hajar b Talib..
Semoga panjang umur, murah rezeki..Amin..

MySpace Muahh...muahhh !!!