MENINGGI JANGAN SAMPAI MEMBUANG BUDI, MERENDAH JANGAN SAMPAI TERGADAI MARUAH

Tuesday, August 2, 2011

Ramadan 1 ~~> Cerita 3 Trio

Salam..
Selamat Berpuasa Kepada Semua..
Hari ini masuk hari kedua kita berpuasa..
Semoga kita semua dapat bertahan sehingga waktu berbuka..
Jangan curi-curi makan tau...
Terutama kepada tri0 kecil Firdaus, Ikhwan dan Irfan..
Erkk...Irfan terkecuali coz bel0m umur 2 taun lagi..

Semalam hari first puasa...aku buat ape je yerk..
jap...jap...nak recall balik...
http://www.emocutez.com


ok...dah igt..
bangun sahur pukul 5.15 pagi..
aku tengok dapur apsal xde org lagi nie...
bl0m bangun ker..???
pergi bilik mama...
"mama tak nak sahur ker??"
Semua orang dah sahur la...
budak2 tue pun dah sahur...
dush...dush...dush..
baru bangga nak jd 0rg first bangun..
Sekali 0rg last rupanya daaa...
ay0ooo..


Pukul 7.00 pagi..
Eh..awalnya dak Irfan nie bangun...
abang2 die semua sambung tido semula...
Layan dak kecik nie la...




Dalam pukul 8.00 lebih sikit...
Abang Ngah pulak bangun...




Budak nie bangun tidur jer tr0s bukak tv..
Sambil tengok tv tue...
Ikhwan tunjuk siling sambil cakap kat aku...
"Kak Diya tengok tu syaitan dah kene ikat"
aku dengan blurnya bertanya..
"mana...mana"
ad0yai....kene sudah..
http://www.emocutez.com


Lepas budak2 nie semua balik...
apa lagi, aku masuk bilik dan bacalah n0vel..
novel tu aku beli masa pi Mydin hari Ahad ritu...
Baca punya baca...
dah Asar rupanya..


Semalam takyah masak untuk berbuka...
Coz Pak Cik aku aku panggil Wak Din bawak makanan...
Orang Jawa panggil munjung..
Eh..ada burger Jawa la..
We call Begedil..hahaha3~
ngap 2 ketul pun dah kenyang...


Hari nie punya cerita aku update malam nanti la..
Untuk pengetahuan semua..
Hari nie aku start berniaga kat Bazar Ramadan..
Nak cari duit sikit2 nak bagi kat anak cucu..


Ok laa...
mengarut sudah..
Tatata...
http://www.emocutez.com



2 comments:

cik dila said...

begedil=burger jawa..ahahaha..
suke mkn begedil,lama tak mkn..huhu.

Miszeifa Salahuddin said...

hahaaa burger jawa~
mase 1st posa hr tu un kitaorg buka dgn berger jawa ni :-)