MENINGGI JANGAN SAMPAI MEMBUANG BUDI, MERENDAH JANGAN SAMPAI TERGADAI MARUAH

Wednesday, March 21, 2012

Memori Lama : Tukar-tukar hadiah


Tiba-tiba teringat memori lama tatkala Fida dan Meet membuat cadangan untk main tukar-tukar hadiah...Sapa kat sini pernah main, angkat tangan. #eh takyah la...

 Kejadian berlaku beberapa tahun yang lalu, masa form 3 tak salah. Kelas kami Tingkatan 3 RKA Azam mengadakan sat permainan tukar-tukar hadiah. Kononnya nanti dah habis sekolah boleh la buat kenangan. Betul tak?


Kami budak-budak perempuan balik hostel je, terus pikir yang beli hadiah apa.
 Yang penting hadiah yang elok-elok la.
Pening kot pikir pasal hadiah nie. Rasanya bajet kiteorang masa tu kurang daripada RM 20 kot.

Tiba hari yang ditetapkan, berkumpullah kami kat tempat parking basikal #klau tak salah.
Start laa permainan kami. Semua orang akan cabut satu nombor kot. Pastu dapat hadiah yang ada nombur yang sama kat hadiah tu. #lebih kurang macam tu la main nye

Nak dijadikan cerita, adalah beberapa orang rakan perempuanku yang dapat hadiah berupa kapur kasut, buku sifir yang koyak siap ada pasir dalam kotak, music box second or third hand. nasib baik xde sapa yang dapat katak..


Ciss, setelah kami buat csi, nie keje budak-budak lelaki. Cisdel betul.
Kami punyalah beli yang yang ikut spesifikasi dan piawaian yang ditetapkan. Dierang best je guna barang secondhand yang tak payah keluar duit langsung.. Bengong..


Itulah pengalaman kami...



Nie la kawan-kawan aku. Sebahagian budak kelas 3 RKA Azam ada dalam gambar tu. Gambar dak lelaki xde. Merajuk tak nak letak...haha2~ #sebenarnya takde gambar dierang.

3 comments:

fizafantagiro said...

hari tu masa family day ofis pun ada acara tukar2 hadiah :P . tp tuan punya hadiah kene buat cabutan , sape yg akan dapat hadiah dia :)

Nour Adieb said...

Last tukar2 hadiah tahun lepas.Main sonita-monita :D

Emma Chumell said...

kurusnya aku time ni. . . .

My Ping in TotalPing.com