MENINGGI JANGAN SAMPAI MEMBUANG BUDI, MERENDAH JANGAN SAMPAI TERGADAI MARUAH

Friday, April 22, 2011

Orang Istimewa


Adik2, Kakak2, Abang2..meh ddk rapat2..
Saya nak mulakan satu citera..
alkisahnyaaa.....dang..dang...dang..(pukulan gendang) 
ceh..mcm nak cerita cerita klasik plak..
hu2~


Ekceli macam nie..*tukar gaya bahasa*
Semalam mama call..
mama cakap ada orang istimewa nak cakap ngan aku..
cer teka..korang rasa sapa...
aku punyalah membayangkan siapalah orang istimewa tersebut..


Tada...




Aku ingat salah seorang daripada mereka..
hu2~
rupa-rupanya sangkaanku meleset..


Lepas mama bagi phonenya kat '0rang Istimewa' tersebut..
maka keluarlah sura garau..
k0rang nak tau sapakah 0rang tersebut..
cer teka..cer teka..


0rang istemewa tersebut adalah..
tada...




Nie dia 'orang istimewa tersebut'
haha~
bapak aku rupanya..
istimewa la jugak..


kne puji lebih2 skit..
mne tau dapat duit poket lebih..
boleh la buat duit belanja pi Sarawak..
haha2~


nie gambar abah masa muda2~


nie masa umur 30an - 40an kot


nie plak gambar abah yang terbaru..

Cuba korang tengok apa persamaan kat gambar nie..
aku x tnya dah perbezaan..
mesti korang dpt jwb..

perbezaannya ialah..
abah x senyum masa tangkap gambar..
that's why lah aku pon susah nak senyum bila tangkap gambar..
mana tumpah kuah kalau tak ke nasi..


cer tengok dak kat atas nie..
nak tak nak jer senyum..
like father like daughter..
he2~

Sebelum aku menamatkan ceritera ini..
aku nak bgtau korang..
ketiga-tiga gambar passport bapak aku tue di simpan dalam dompet aku..
korang nak tau tak kenapa..
jawapannya.
bila pak aku bukak dompet ak then ternampak gambar die..
mesti la die suka kan..
coz die tahu bahawa dielah sumber pendapatan aku sekarang..
tempat aku bergantung makan..
tapi waktu sekarang la..
nnt aku dh keje biar bapak aku plak simpan gambar aku..
that's mean aku la plak menjaga die..
he2~

Sekian,
itu cahaja ceriteraku...
tata..titi..tutu..



4 comments:

sweet stalker said...

hehe, dah jadi lumrah. anak akn mintak duit bapa..:)

cik azeya said...

garangnya ayah awk. hihi

mykhalis said...

hahaha..pandai ek membodek

Ayu Zan said...

ye ek diya..ko payah senyumm....